November 29, 2011

DEFINE YOURSELF.

dude seriously, you need this.




 ..............







.............
.....................












......................











...........................

















nah just kidding.



*malay section*

siapakah diri anda? ya jangan risau, anda akan melalui satu fasa hidup di mana anda ragu-ragu dan bertanya pada diri sendiri (siapa aku ??) sebab....terkonfius. eh, bukan aku buat2 citer eh. well, aku dah melepasi fasa yang teruk tu. rasa macam kau sorang je yg hidup kat dunia ni and at the same time kau cari gak la, siapa diri sendiri. maksud aku kat sini, definisi diri sendiri yg membuatkan yg tu betul2 kau. lain daripada orang lain. maybe korang yang baca ni rasa macam bulls**t je apa yg aku cakap ni. aku cakap berdasarkan pengalaman aku time form 4. serious weh aku jadi macam...lost. orang kat sekeliling aku macam...takda. aku rasa sorang2. no kidding. tapi serious, rasa lost sekejap. orang cakap dengan aku pun, macam lembab giler nak respond. tak tahu nape. tak rasa macam nak bercakap dengan orang. bila fikir balik, rasa bersyukur sangat, Allah The Almighty bagi jalan, and sekarang, aku dah tahu kenapa fasa tu perlu dalam hidup seseorang. kesian gila siapa yg tak pernah rasa seumur hidup dia. aku mendapati selepas melalui fasa "teruk" tu, baru lah hidup ni bermakna. seriously, lepas fasa tu, cara berfikir up sikit, and paling penting, kau akan take things easily, maksudnya, berfikir secara tenang dan rasional, tak macam budak2 yg mengada2 tak matang. (nanti korang tahu la bila dah rasa). dan. disebabkan fasa tu lah, kau boleh define diri sendiri.



tengok lah citer ni, or baca novel dia. baru korang faham sikit apa aku cakap. walaupun bosan, tapi dia relate dengan kehidupan. kalau tak define diri sendiri, dah tu bila? kan? :D entry ni memang relate dengan citer ni.




aku buat entry pasal ni sebab, ada something yg buat aku terfikir, (p.s: bukan menyibuk) . contohnya, kau, dok bercinta dengan ramai lelaki/perempuan. couple pastu clash, tak henti2 plak aku tengok. jeles? sumpah tak langsung, aku just rasa kau belum define cinta kau kot. semua org yg kau couple tu, kau ckp i love you. seriously? pffffft. kau suka dia mula2 pastu gaduh sikit, tak sesuai sikit, blah camtu. so, please tengok balik kenapa kau nak bercinta. define balik. cinta betul2 untuk sorang je dowh, utk isteri/suami kau. memang la, kena cari siapa org tu, tapi sebelum nk couple tu fikir betul2 la. kalau kau dah betul2 yakin tu orangnya, barulah kau couple. kau kenal dgn dia dulu, baru ah couple. ni tak, dgn sape tah, nampak yg handsome/lawa, nak couple. apeeeelah. buang duit kredit  kau je dowh. just for fun? lameeeeee. byk lagi cara nk bergumbira. bukan nak cakap apa kan, yelaa, aku tengok ramai sangat camtu, ni yg aku nk bebel sikit ni. buat semak mata n telinga aku je tengok. ingat, define diri sendiri.
tengok ah citer eat,pray,love tu, dia bercinta dgn ramai org. sama ah macam kau. tp, dia sedar yg akhirnya dia perlu define cinta dia. selagi tak define, selagi tu lah dia dok bercinta tak habis2. aku tengok pun penat.






----------------------------------------------------------------------------------------------------



 my life definition.






chiow.

No comments:

Post a Comment