March 09, 2011

MORNING DEW whew whew wheww =B



gahahaha hari ini pada saat ini 8.30 pagi hari khamis 10/03/2011, dah berapa kurun daku tak jenguk belog daku ni kaaan. hmmm mungkin sebab banyak cerita menarik sampai tak tahu apa nak cerita, kang panjang pulak kaan post, tak larat kamuorang nak baca.
okay, apacher tiba tiba pagi ni daku update belog ni? tak pernah dalam sejarah ya know. hmm sebabnya INSOMNIA punya hal laa. benci betul. eeeeeeeee geramnya. 2 jam je tidur tahu tak?! badan penat, nafas pun.. haaa lelah nak semput dah nie keletihan tapi mata tak mengantuk, oh oh oh, tolong laaaa :(

vavi. semalam blackout kat area rumah daku, persiaran venice intan 5. SAHAJA. boleh pulak kan macam tu? sakitnyaaa hati. area lain ada pulak kaan. so malam malam tu jugak lah keluar pergi mamak. dah gelap gelita area rumah tu. nie aku nak sound sikit pihak yg sepatutnya bertanggungjawab ambil tindakan, eh dia tak tahu ke, kat area rumah aku nie kan, esoknya tu orang nak pergi kerja, budak nak pergi sekolah, ada cikgu nak mengajar kat sekolah, baby nak tidoq, semua orang nak tidur dengan nyenyak tahu tak??? hangpa dok buat pa kat office tu haa? orang nak call marah marah dulu baru ambil tindakan. orang tak call hangpa buat tak tahu je kaan. hish. sepanjang aku dok kat sini, dah kali keberapa blackout ni. blackout je memanjang. apahal ? alasan orang curi cable? bullshit. eeeee kalau orang jepun, beberapa jam blackout takda tindakan apa apa, orang atasan dah resign tahu tak. kalau kes beberapa hari blackout macam last year tu, orang jepun dah bunuh diri dah pasai tak sanggup tanggung malu. apa nak jadi lah orang malaysia, disiplin tarak. itu memang hangpa punya tanggungjawab jaga cable tu elok elok. ni hangpa pi dok lepak. mengganggu ketenteraman orang nak tidoq hangpa tahu dak? sabar sabar, pun ada limit apa. hangpa kalau orang tak bayar bil, marah dok kata nak potong elektrik kalau tak bayar. nie blackout banyak kali hangpa dok kata sabar sabar sabar, bila kitaorang tak bayar bil boleh dak kitaorang cakap kat hangpa? sabar naa, satgi kitaorang bayar lah bil. :P
hmm habis dah bebel pasal TNB. geram betul.

so bila dah ada elektrik balik dalam pukul 2 pg. daku pun tidur dengan lena. tiba tiba, boleh pulak terbangun (memang hari2 aku akan terbangun). then, ingatkan boleh tidur balik, puas daku pujuk mata daku nie yang dok terkelip kelip pandang atas kiri kanan tak boleh tidur, pusing sana pusing sini taaaaaak boleh jugaaak tidur. haih... badan penat tapi tak boleh tidur. akhirnya daku pun ambik air sembahyang... dan seterusnya beribadat kepada MahaEsa. alhamdulillah dapat solat tahajjud.
lepas tu ingat nak sambung tidur, taaaaaak jugaaak boleh. so tunggu je lah macam tu. sampai subuh. daku pun bangun kejut adik suruh mandi siap pergi sekolah (hehe saya budak dah habis sekolah =B) then solat subuh. hmmm lepas tu terus turun bawah pergi dapur and pergi fridge keluarkan 5 biji telur and french fries. heeee masak, scrambled egg and french fries. weeeeee B)
heee terharu lah jugak kaan bye bye adik pergi sekolah pagi pagi, sebab dulu daku join dia sekali pergi sekolah. gahaha.


begin your day or end it with a smile, so i suggest this one, damn cute :D
NINA TALKS TO THE PEOPLE ,
link ada di bawah ini yeee, tak nampak laah pulak. damn. okay tekan tekan link tu, tengok eh video nie. comel :D

haha nina says funya funya.


another one


heeeee sorry takda gambar on display. malas ah. :D

eh jap aku nak cerita lagi belum habis. haha tiba tiba teringat pulak. haaa hari tu aku mimpi taw, mimpi aku tarik kutu gila vavi banyak weiiii atas kepala aku. eeeeeeee geli! orang kata kalau mimpi kutu ada maksud kan. haha lantak lah. Yang lagi dahsyat esoknya, aku mimpi ada orang masuk meminang, hahahaha!!! nightmare laaaaa. hadoih. tak nampak muka siapa and tak tahu nama dia. aku tak nampak sangat muka dia tapi yang pasti handsome. gahaha gatal eh salwa. lepas tu,yang aku tahu aku pakai cincin dah. seram weh -,-
hmmm aku nie dah lah insomnia so tidur pun dalam setahun boleh kira lah berapa hari je yang betul2 lena and bermimpi. aku kalau tidur gelaaaaaap je. haha takda mimpi. so aku freaked out lah bila mimpi mengarut camtuh. haha!

okay dah habis. nanti aku update lagi ya. till then, chiowwww B-)





bawah nieeeee kan;
sama dengan yang atas kaaan. tak ingat nie bila lah. ghahaha EA-RTH, peace v^^





6 comments:

  1. Salwa :D
    Shematt lahh :D
    hahaa~
    bgos3 .
    harap2 tadak lagi karan :D
    bole aq plak lepak ngn kaw kt mamak :D

    ReplyDelete
  2. hahaha pun bolehhh mana tahu ada cikgu nasir skali ann. haha ckg nasir suka lepak mamak tuuu :D

    eh doakan lah selalu ada karan, dari tahun lepas tahu tak asyik takda karan jee :(

    ReplyDelete
  3. haha,mimpi kutu maksud apa? tak tau plak aku..

    ReplyDelete
  4. mimpi kutu maksud apa? haha. entah laa. google ye cik kak. hihi :B

    ReplyDelete
  5. haha..u know what, i experience the same thing!haha..ntah knp, lately ni asyik terjaga every 2-3 hours..tidur mmg tak lena..last2 skali org dh bgn pgi..aku bgn matahari dh atas kpala..apa kenalah kan?! ni stress spm punya psl lah kot..duk risau memanjang..dh lah driving pun tak lps2 lg..adoiyh! ;p weyh, jom jln2 hujung mac??

    ReplyDelete
  6. hujung mac nie org kata result keluar so nak safe, kita keluar bulan april ke. my opinion laa kan. gahaha tahu takpa!! asyik jaga subuh then tidur bangun nak tgh hari dah. ishh anak dara zaman skrg... haha

    ReplyDelete