November 25, 2011

DILEMMA



this is hard.
tak tahu apa yang akan datang lepas ni, cuma boleh tunggu dan lihat. yeah deal with it.
cuma,
cuma;
cumaaaaa....

 terfikir jap.
result belum keluar lagi. so dalam masa nak tunggu result keluar , macam2 aku fikir.,
so, apa nak jadi dengan hidup aku lepas ni? it scares the hell out of me!
yes, aku ada plan. tapi aku rasa.., macam harapan semakin kurang je...? its not that i'm afraid of challenges etc.,
its just that....well people, look at me. (...actually, I'm not giving you guys a license to judge. hehe)
bila fikir pasal result, aku akan terbayang macam2. scary wehh.

questions that popped into my head. the usual one.

1.study? aku ni average.
result? gahhhh. scary.

2. cita-cita aku mungkin tak tercapai. *redha.

3. persaingan extremely HIGH dowh untuk perempuan zaman sekarang . (orang UPU yg bagi ceramah tu yg cakap.) . laaaagiii satu hal. kena terima realiti kan. lagiiiii lah untuk orang macam aku. just average. hmm. I'll do whatever it takes..yes I know.  but in the end, THIS will leave me with nothing.
who cares what others think, ey? ;)


4. in the future: aku nak kerja apa? surirumah? tu pun kalau ada yang nak kahwin dengan aku.
. hidung tak mancung and kembang, pendek, tak cantik, tak lawa, tak kurus, kerja? (entah tak tahu aku kerja apa nanti). dah tu apa inisiatif sekarang? memantapkan skill memasak? nasib la suka memasak. now, apa yang aku ada sekarang? untuk pastikan masa depan aku terjamin...?  sedih jugak bila fikir balik. hmph. time2 macam ni buat aku rasa mcm, bila tengok orang je, diorang macam lebih baik drpd aku. mana pergi dowh semangat aku ni. hish.

yes, kalau fikir2 macam ni, boleh buat org tertekan enn. God keeps me going everytime when things are tough. Got to pull myself together, and have a little faith in me. gotta pull my socks up and stop complaining. Well, everything happens for a reason. Allah The Almighty, I believe that this life journey, has been beautifully planned, ready to be discovered by me..


wehhhh aku fikir banyak sangat ni. pehal ni.
fikir positif !!
heh kadang2 confidence hilang camtu je -.-

live life like a boss.

No comments:

Post a Comment