May 18, 2011

CIRI-CIRI LELAKI IDAMAN?

setiap manusia yg kromosom-nya XX , sedikit sebanyak, mesti ada ciri-ciri lelaki idaman kalbu heheh.

bukan nak kata apa, yelaa semua lelaki ada kelebihan tersendiri & tarikan tersendiri.
ciri-ciri lelaki idaman kalbu aku, tak banyak, sikit je. muehehe. adoii memang aku takda kerja sangat lah nie sampai buat post sebegini rupa, gaaah -.-




Attracted to the chest :)







The Brain. XY's are sexier if they use 100% of the brain every second of their life. seriously. :D





aku tak minta rupa pasangan hidup aku kacak bergaya seperti ini,
JUDE LAW



ataupun yang comel comel macam ini,
ROBERT SCHWARTZMAN


atau yang berkarisma ,


hmm, ataupun hidung mancung mata sepet macam joo ji hoon ni,

mahupun ada harta setinggi gunung,



tak langsung.

lagipun, aku sedar aku siapa. hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. *sob sob*
lagipun bukan luaran yang aku cari... dalaman itu penting. sebabnya, dah tua nanti, muka dah berkedut-kedut, lutut longgar, kau biar je? tinggal je macam tu? jenis lelaki macam nie yang aku rasa nak....haih.

payah laaa nanti, semua wanita nak kejar lelaki kacak bergaya je. yang muka sederhana comel, manis mata memandang tu macam mana? takpa-takpa. alaaa belum fikir lagi kaum perempuan, (tengok ratio kat bawah tu, baru kau orang faham) nak mencari lelaki sekarang nie masyaAllah..agak susah nak cari yang 'cantik' sikit. mana menyorok ha? ratio lelaki:perempuan sekarang 1:37 , lelaki boleh pilih 1-4 bakal isteri dlm 37 calon wanita tu. heiii tapi sebelum tu, wahai lelaki di luar sana, fikir banyak2 kali, dalam2, tentang poligami ni. take note sikit. aku paling menyampah lelaki yang menggatal nak kahwin 4, tapi tak sedar diri tu tak mampu (dilihat dr banyak segi laa). lepas tu menyusahkan orang. kesian kat anak-anak. nie main psikologi tahu tak.


So, ciri-ciri yang macam mana menjadi pilihan hati aku?

yang penting dia sangat bertanggungjawab, kuat agama and boleh bimbing aku&keluarga. jujur (nie penting giler, lelaki skrg ramai jugak yg tak boleh percaya) , fikiran & perangai kena lebih matang dari aku, boleh berkomunikasi dengan baikkkk, yg lain tu kelebihan masing2. rupa tu....sekadar berkenan di hati, terpahat di jiwa, kira okay lah tu. tak payah nak yang kacak bergaya, and again, iyeeee aku sedar aku siapa. hehe tapiiiii kan, kalau boleh la, nak yang pandai masak. hihi sebab, dia boleh tolong kat dapur. itu seksi doh laki pandai masak (err hot chef please) eh eh eh jangan salah faham, pandai masak taw. aku suka masuk dapur and masak okay, cumaaaaaa nak ada orang teman sebelah. mueheh. aku tak mintak laki romantik ala-ala jalan-jalan tepi laut tengok sunset, tapi agak-agak laa kan, jangan hati batu sangat. kesian hidup macam tu.
next, nak yang sehati sejiwa sekepala. senang nak communicate, faham luar dalam diri aku, faham apa aku suka dan tak suka, tu semua dah cukup; dan terima aku seadanya, maklumlah kaaan aku ni pelik sikiiiiiit. harap soulmate sanggup sehidup semati. itu sahaja. tak banyak pun :)


I shall wait. Anything for you, soulmate.
hey salwa, gataiii naaa. heheh, belajar biaq habiss dulu.
28 insyaAllah.

No comments:

Post a Comment