May 20, 2011

Hati Kering? atau Hati Kebal?

nak pergi, pergi. 
jangan, cakap... goodbye
aku tak suka. okay.








"memang aku dah terbiasa dengan segala jenis perpisahan ni. cuma, aku dah bosan. dan penat."
yeah aku tahu, orang akan cakap " hak alaaa kau nie, mengada-ngada pulak. orang lain pun berpisah jugak. tak kecoh pun."
ada aku kisah apa orang nak cakap?  bukan, aku bukan nak gedik gedik ke, tak boleh terima ke apa ke, cuma dah bosan situasi macam ni berlaku. so jangan cakap 'bye' ke 'selamat jalan' ke , dan yang sewaktu dengannya. bagi aku, goodbye tu selamanya. aku tak suka kawan2 aku cakap goodbye kat aku. kalau nak pergi, pergi. jangan cakap goodbye sebab aku tahu apa maksudnya.

sejak dr umur aku 8 tahun, dah berpisah dah dgn best friend-best friend tercinta aku. sejak dari tu sampailah sekarang. Ada dah lost contact, ada yang tak tahu berita langsung, tak tahu apa cerita. Dan paling sedih, tak tahu macam mana boleh jadi macam ni after all this time, tiba-tiba je. Semua kenangan tu macam hilang. Yeah I survived the last time and I planted my feet firmly on the ground realizing the fact that you guys have gone away forever just like that. Tapi memang bosan, dah macam routine hidup tahu tak. so, apa yang kena mengena dengan title tu? 'hati kering' ??

macam ni lah hati aku setiap kali kawan-kawan pergi macam tu saja. boleh tengok je. hmm, pastu pin balik every pieces.


hmm semua nak gerak ambil jalan hidup masing-masing dalam beberapa hari ni. Its a good thing. Tapi part yang aku tak suka, nak kena berpisah dengan kawan2....lagi sekali. oh come on, bosan bosan. Memang, memang after this macam buka buku baru, leave all memories behind. Starting all over. Eh this post bunyi macam aku tak rela nak let go kan? Tapi aku sayang mati kawan-kawan aku. Serious. Cuma lagi sekali aku kena terima another life phase to go through, hati kena kebal. Hati kering? tak sesuai sebenarnya dengan aku.



Hal-hal remeh temeh, benda kecik macam  ni pun dah cukup buat aku hilang mood. Emo je. Hope I will survive this time. This is just a beginning to a new life. And , I wouldn't want to change a thing, Itu pilihan aku, dan aku tahu akibatnya sebab buat pilihan macam ni. Tanggung sendiri, salwa.

 

No comments:

Post a Comment