May 09, 2011

God knows it all

jiwa rapuh?
mungkin.
tapi itu bukan alasan. dan penghalang.
tukar mindset kau, salwa.

cukup-cukup lah tu.
kepada sesetengah orang, bersyukurlah dengan rezeki Allah bagi.
apa yang kau orang nak, dah dapat kan? jangan siakan.
jangan leka. jangan bongkak sombong. jangan lupa diri.
fikir ibu bapa, orang kiri kanan yang banyak tolong kau sepanjang perjalanan.

seriously, akhir-akhir ni,
aku terasa diri macam sampah. useless. loser gila. aku tak tipu. itu memang yang aku rasa.
nak kata kecewa, iyaaa itu satu jawapan.
nak kata sedih, berdosa aku sebab ini aturan Yang Maha Esa.
jangan tipu diri sendiri salwa bila kau kata kau tak down. iyaaaa aku down. for now.
lepas ni apa nak jadi, jadi lah. banyak pengajaran yang aku dapat bila situasi yang satu ni berlaku. lepas jatuh, aku bangkit. lepas menangis, aku akan pastikan aku ketawa.
walaupun sakit, tapi, ini semua proses untuk berjaya. tak boleh lari daripada realiti.
mungkin bila aku down sekarang, sebenarnya baik untuk aku. mungkin bila down sekarang, akan datang aku dah tahu macam mana nak atasi, bila hadapi seorang diri di tempat yang asing dan tiada pertolongan. mungkin bila aku down sekarang, lain kali, masa akan datang, fikiran aku lebih matang, dan tak heran pun halangan macam ini. semua yang berlaku berhikmah, ia tak berlaku saja-saja.

"Men are made stronger on realization that the helping hand they need is at the end of their own arm." ~Sidney J. Phillips

"Some people dream of success... while others wake up and work hard at it. " anonymous


tetapi, bila dah berusaha namun tidak berhasil, mungkin jalan yang diambil adalah salah. tak ditakdirkan untuk kita, mungkin tiada rezeki di bidang yang dipilih, ini semua telah dirancang oleh Yang Maha Esa.

"For us, there is only the trying. The rest is not our business." anonymous

no one knows what's best for us, Allah knows it all.
Dear Lord, please have mercy on me, show me the right path. give me strength and guidance. amiin

No comments:

Post a Comment