December 21, 2010

LOOKING BACK ? HELLO FUTURE.

AKTIF KEMBALI. :) belum tamat lagi blog aku.

sebaik sahaja TAMAT sijil pelajaran malaysia 2010, dengan ini... aku mempunyai suatu perasaan. *well describe it salwa* TIDAK MENGAPA. bahagia kot. sebab dah free an.

time skolah dulu: weiiiiiiii bila nak habis niiii?? hadoihhh boringnya tunggu. lambatnyaaaaa.
sekarang: hadoihhhhhhh boringnya~ rasa nak gi sekolah balik aa.

dulu: hmmm banyak plan aku nie. plan sana sini situ. wahh best!! can't wait! :D
sekarang: mana kawan2 aku nie ha?! dulu bersemangat jea nak gi sana lah situ lah sini lah. ni sekarang?! haluan masing2.

so? terima je lah. BANYAKNYA PLAN AKU SAMPAI TAK TAHU NAK BUAT MANA DULU.
I'll list them out :
1. LEPAK. tak kira dengan siapa di mana mahupun bila2 masa. I'm on.
2. DUIT. mana nak korek? so kena cari laaa. okay. kerja. kerja?! dengan siapa? huehue, with my parents at their office. lame~ kan? tapi takpa. duit? on!
3. BRACES. lama dah nak buat. tapi tak buat2 lagi. why? fikirlah sendiri.
4. COOKING CLASS WITH MY COUSINS. fuhhh best. paling suka. memasak? suatu kepuasan bagiku :)
5. SHOPPING. anything~ tidak boleh list di sini. eh eh, tapi if I list, maybe mana lah tahu kan...tiba2 dah ada depan pintu rumah. *dik, tolong sain, barang tuk dik dah sampai, abang pos laju* :)
6. REUNION. okay let's talk 'bout this. smks 20, skrm , smks7 (szers) , sabda , smkss ? haaaa. semua nak reunion. so? macam mana nak buat? kerat badan? haiyaaa semua nak plan sekarang memandangkan lepas nie semua buat hal masing2.
7. SITTING WAITING AND PRAY, AND... HOPE. my result. please. wahai penanda2 kertas-ku, berlakulah adil padaku. kasihanilah daku.. I did my best. itu lah yang terbaik aku dah buat, 120% !

and........................... banyak lagi.

okay disebabkan bosan, aku merepek di sini. oh oh, minggu lepas, mata aku tiba2 bengkak. SEJURUS TAMAT PAPER EST. terima kasih. so, pergi jumpa doctor.

doc: hey. so apa yang sakit nie?
aku: oh. my eyes had this, *sambil tunjuk kat doc mata yg bengkak tu*
doc: oh let me see.
aku: *bukak spec* bagi muka kat dia,
doc: ohhhhhhhh i see. its your glands. infections. so i'll give you this * tulis tulis tulis ubat*
aku: whats wrong with my glands?
doc: oh. not to worry. its not that bad as you imagine. its kinda an acne grows at your eyes. a big acne that has a...hmmm kinda white spot on it..
aku: acne?
doc: you got infections right there. i'll give you paracetamol, antibiotics and.. some other meds.
aku: okay.
doc: mesti habiskan.


then, aku keluar ambik ubat. * terkejut* woihhh apa banyak sangat antibiotics kena makan nih? 2 biji 4 kali sehari. paracetamol, 2 biji 3 kali sehari. yg lain? takyah citer. oh man. aku cakap kat ayah aku.

aku: abah, tengok mata kakak nie. sian kan? *haha*
abah: oh biasaaa ah tuu. penyakit lepas SPM. abah pun cmtuh gak lepas SPM
aku: -.- oh yeke. hmm baru nak manja2 sikit.

.....................................................................................

RISAUNYA! apa bakal datang after this? okay tak nak citer sedih2 kat sini aa. tak mau tak mau. RISAU result aku~ macam mana rupanya. arghh. kerja aku sekarang? sejak 8 dec.. cousins datang rumah smpai 15 dec. haaaaa time tu kena buli aaa kan. sebab sepanjang aku spm, haha adik aku jadi kuli! yeah rasa pun dia. then, after 15 tu, aku jadi bibik balik. masak je kerja aku. tapi takpa. aku suka masak2 nie. haha! :)
contohnya......... eh aku tak masak kuih2 jea. so, benda lain aku masak. oh yeah, nanti lah aku upload pic makanan yg hangus2 tuh. hehe tak sengaja :P


OVERALL, AKU RINDU KAWAN2 AKU. AKU RINDU BENDA2 YG DAH LEPAS *kecuali yg sedih2 tu* . AKU RINDU OLD MEMORIES. BUT THEY ARE MY PAST. IM DONE WITH ALL THAT.

AKU, NAK JADI ORANG YANG BARUUUUUU. LEMME SHOW YA. AKU DAH GIVE UP DENGAN MANUSIA2 YANG TAK TAHU HARGAI ORANG, SELFISH AND BERLAGAK, SOMBONG IN EVERY SINGLE THING THEY DO. I CAN DO JUST LIKE YOU DID TO ME, BUT NAH~ IM NOT THAT TYPE OF PERSON. SO LET ME REMIND YOU, SEKALI KAU BUAT CAMTUH KAT AKU, THERE'S NO TURNING BACK. I'M THE ONE WHO DON'T CARE FOR YOU NEXT TIME. i DON'T GIVE A DAMN. MINTAK LAH, MERAYU LAH HAPAAAA LAH, TAK LAYAN. BECAUSE YOU'RE THAT TYPE OF PERSON THAT DESERVE THAT KIND OF WAY YOU SUPPOSED TO BE TREATED. I'M DONE WITH YOU. ohhhhhh aku baik eh? tak bermakna kau boleh pijak kepala semua manusia lain. haprak betul perangai. aku? yeah. akan berubah. tapi... ubah yg tak senonoh je aaa. sambil2 kutuk orang TERSEBUT di sini, aku menyedari kelemahan ku jua.. minta ampun susun sepuluh jari. mulut dan fikiranku sudah tidak dapat dikawal lagi pada waktu ini.

oh pembaca sekalian. siapakah 'YOU ' tersebut? semestinya bukan anda.. eh? mungkin salah seorang daripada anda. ;)

lagi lagi? apa nak merepek kat sini? oh. apa course nak ambik?
1. MEDICS
2. CHEF

okay malas aaa nak fikir sekarang. bak kata az**n kat aku ,

aku: wei, kau dah apply scholarship?
az**n: kau nie ngade2 la. suka buat benda yg tak berapa penting sekarang.
aku: wehhhhhhh kawan2 aku dah apply scholarships kot. macam2 dah depa buat. aku? takkan nak ternganga sekarang? i've to move my butt right now dude.
az**n : laaaa, relax aa. lambat lagi. ngade2 !!
aku: yela yela. aku ngade2.


QUESTION: ngade2 ke macam tuh? salah ke aku nak plan? daripada ternganga tak buat hapa skang ni, baik fikirkan something, its better to do it now and its never too late. lagipun cuti lamaa lagi :)

looking back, I'll miss them.
the future, lets explore and treasure.

-wawa :)

No comments:

Post a Comment